fredag 12 juni 2009

vardagsslask






En vanlig dag. Regnet öser ner och jag borde egentligen göra en massa nytta eller åtminstone cykla till ön för att jaga lite skrubba.. Ligger efter med det mesta men jag har väl inte särkilt bråttom heller, elleh? Istället för att uttnyttja dagen och göra de tre-fyra viktiga sakerna jag ansåg att jag kunde hinna så sitter jag här i mitt eget vardagsslask och njuter. Jag skäms iofs lite eftersom en av de grejer jag tänkte göra var att skriva ett inlägg på den här bloggen och det verkar jag ju lyckas med.. men annars är slasket konstant.

Jag försvarar detta kreativa infall med att det skrivs alldeles för lite om insekter i folks ansikten och suspekta fiskar på nätet. Jo, det är faktiskt sant! Jag vet inte när jag senast läste om någon som, fylld av sprudlande glädje och i tron att han gör något meningsfullt, placerat en strimlus på nästippen. Tja, det har jag nog aldrig gjort förstås. Det beror väl mest på att internet är så fullt av annat trams att det verkligt intressanta försvinner i ett hav av email, nyheter, skitbloggar, porr och smuts.

Så för att jämna ut litegrann så kommer här några godingar:






Här har vi berättelsen om en nyförlovad man som just har gjort det han så länge tänkt skriva om i en blogg! Och även om förlovningsringen var lite för stor och nästan tappades bort i gräsmattan, till trädgårdsborrarnas stora förtjusning bör tilläggas, så kunde han iaf mysa i solen med den trevliga, trevliga strimlusen på näsan.







The mother of all insekt/ansiktsbilder! Tack Linda för detta porträtt av en en fetingekoxe med en piratpoet på magen. Jag letar fortfarande efter ekoxar när jag har lite tid över, men av någon anledning är frenesin i mitt sökande inte lika handikappande nu längre. Det känns på något sätt som om jag kan bocka av ekoxen i min lilla imaginära to-do-list. (Förlåt moster för att ett införande av en to-do-list inte är förenat med nyttig nytta i mitt fall. Skön idé iaf:)





På tal om bockar och ogenerande hårväxt kommer här den sista bilden på både denna jovialiska lilla blombock (förmodligen fransk, som alla bockar) och på mitt lustiga vita pannhår. Jag saknar dem båda. Har sjukt många fler insekt/ansiktsbilder och även andra djur. dem tar vi en annan gång. :) Min dröm är att någon gång lyckas ha en levande näbbmus på näsan, eller ev. en albatross!

Näbbmus

1 kommentar:

  1. mer ansiktsinsekter till folket!

    själv har jag totalt fallit till föga under helgen, och räknar kallt med att bli förlåten av min medslaskare

    hmm.. appropå ingenting.. kan sekter vara bra alltså?

    SvaraRadera